Co vás naučí mediální trénink aneb jak vystupovat v médiích

  • jak komunikovat s novináři

  • jak využít čas, který vám v televizi a/nebo rádiu poskytnou, ve svůj prospěch

  • jak se stát ve vysílání moderátorovi partnerem a nenechat sebou verbálně smýkat

  • jak odpovědět novináři na konfliktní otázky

  • jak v médiích prezentovat svoji firmu, své postoje, sám sebe

  • jak zabránit roztříštěnosti a zmatenosti sdělení

  • jak elegantně vybruslit z témat, která mohou poškodit vaší mediální image

Jaké jsou modelové situace, které je třeba si osvojit pro budování dobré image v médiích?

Lidé si vaše vystoupení v médiích musí zapamatovat, jinak jste tam byli zbytečně! Naučte se, jak vyzrát na novináře, jak před kamerou působit přirozeně.

Ivana , Margetroid
Vystupujte před novináři jako profík

Cíle mediálního tréninku

Tomáš Hudeček
Tomáš HudečekPrimátor hl. m. Prahy
Václav Novotný
Václav NovotnýNáměstek primátora hl. m. Prahy a radní pro kulturu
Lucie Vítkovská
Lucie VítkovskáZastupitelka za Prahu 3
Alexander Bellu
Alexander BelluZástupce starostky pro Prahu 3
Přečtěte si, kdo prošel mediálním tréninkem od naší agentury

Jak probíhá mediální trénik

Lektor pracuje s respondentem tak, aby mu pomohl vyzdvihnout takové individuální osobnostní rysy a nalézt pro něj optimální mediální roli, aby byl jeho projev na veřejnosti vnímán dobře novináři i veřejností.

Mediální trénink probíhá zpravidla individuálně. Účastní se ho klient, jeden lektor a jeden moderátor. Společně nacvičí několik reálných typů rozhovorů a situací ve studiu.

Simulace realného mediálního vystoupení

Na základě rešerší klientova tématu a monitoringu médií vypracuje lektor optimální scénář tréninku a připraví 3 – 5 typově odlišných rozhovorů nebo témat z působnosti daného klienta. Může to být rozhovor ryze odborný, obecně-společenský, rozhovor na regionální téma, útočný rozhovor, rozhovor se zaujatým nebo zcela neodborným moderátorem apod.

Podobně jako ve skutečných televizních rozhovorech má i při mediálním tréninku klient čas na určitou přípravu a rozmyšlení, ale zároveň nikdy nezná předem všechny otázky do detailu. Moderátor klade respondentovi otázky jako v reálném vysílání a nacvičuje s ním adekvátní situace jako je připravený rozhovor, náhlé a nečekané dotazy, prozradí hlavní informaci za respondenta, zkreslí informaci, pokládá nesprávné otázky apod.

Rozbor mediálního tréninku a práce na zlepšení reakcí na otázky novinářů

Po simulaci zvoleného typu rozhovoru následuje detailní rozbor videozáznamu s lektorem. Vyhodnocuje se zvolená strategie odpovědí na moderátorovy otázky a ve spolupráci s klientem se navrhne lepší, efektivnější způsob komunikace v dané situaci.

Lektor s klientem kontinuálně pracuje na obsahové stránce projevu. Jde zejména o přizpůsobení výrazových prostředků běžnému divákovi a o celkové odlehčení projevu tak, aby působil na diváka přirozeně. Zároveň to ale nesmí být na úkor samotné odbornosti. Respondent musí působit na diváka především důvěryhodně, tj. forma sdělení musí odpovídat jeho postavení a zkušenostem.

Lektor dále učí klienta, jakým způsobem si správně sestavit koncept odpovědí. Připraví ho na to, jak efektivně a stále ještě srozumitelně zkoncentrovat obsah, a to i v případě, že má respondent k dispozici jen krátký časový prostor pro své vystoupení.

Divák vám odpustí artikulační nedostatky i menší srozumitelnost projevu jen v případě, že ho dokážete obsahem a formou vystupování zaujmout. Artikulačně čistý, ale nudný nebo nesrozumitelný projev diváka od sledování odradí.
Ivana Karhanová

Kontinuální práce s klientem

V dalších cvičných rozhovorech klient aplikuje nové poznatky z mediálních tréninků bez rizika a nepříjemných pocitů z veřejného vystoupení naostro.

Celý kurz je zaměřen na praxi, teorie je ihned procvičována. Klient má okamžitě k dispozici zpětnou vazbu ohledně svého projevu. Nedostatky jsou opravovány ihned, případně navazuje trénink dílčích součástí projevu, které je třeba posílit.

V případě potřeby a na základě úrovně projevu respondenta mohou být na základě dohody některé části tréninku zkráceny a jiné rozšířeny.

Tomáš Hejda
Se spolupráci jsem byl velmi spokojen. Už samotná pečlivá příprava na tréning včetně detailního zájmu o potřeby klienta mě přesvědčila o profesionalitě školitele. Tréning probíhal v příjemné a profesionální atmosféře. Témata byla dobře připravená, moderátor diskuse často střídal role a uváděl školeného do prekérních situací. Následný rozbor natočených situací a detailní zhodnocení výstupu prováděl školitel dostatečně citlivě a přitom s patřičným důrazem na detail.
Tomáš Hejda, Mluvčí ČSOB Pojišťovny
Juraj Dolnik - Mediální trénink - PR MArgetroid
Ocenujem pristup oboch (lektorů) ako aj pristup celeho Vasho teamu. Nakolko to bol moj prvy media training, myslim, ze obsiahnute mnozstvo informacii na uvod bolo tak akurat. Dolezite je to uplatnit v praxi a zautomatizovat si jednotlive zalezitosti ziskane na media trainingu. Ak by som to mal cele zhrnut do niekolkych viet, tak ja osobne som spokojny s media trainingom. Media training naplnil moje ocakavania a uz teraz sa tesim na nasu dalsiu spolupracu a Vase komentare a postrehy ohladom mojej prezentacie pred kamerou. Ak by som sa mal v vyjadrit, co by som rad v buducnosti ocakaval od pokracovania media trainingu, tak v buducnosti by sme sa mohli detailnejsie venovat hlavne body language, pozy, gesta, a pod. a taktiez vyber slov, intotacia, sposoby a reakcie na rozne situacie (neocakavana otazka, nepoznam odpoved, moderatorka too pushy, a pod.)
Juraj Dolnik, Saxo Bank Prague