Přimějte novináře, ať píšou to, co chcete

Jak obvykle probíhají tiskové konference

  • dlouhé prezentace se spoustou informací
  • mluvčí nejsou připraveni na šťouravé otázky novinářů a neumí v tu chvíli prodat správné informace = působí nejistě a nedůvěryhodně
  • na tiskovce dostanete místo výstižných srozumitelných podkladů elaborát na několik stran = nevhodné pro novináře
  • chybí jedno hlavní sdělení – resp. zaniká v množství sdělených informací
  • není prostor pro rozhovor s mluvčími – domluvit rozhovor je komplikované = novináře 100% odradí

Jak správně dělat tiskové konference

  • stručné a jasné informace
  • připravené reakce na negativní a šťouravé dotazy novinářů
  • okamžitě použitelné písemné materiály = ulehčíte novinářům práci, což vždy kvitují
  • jasné sdělení = neříkejte všechno, co víte, hovořte jen o informacích, o nichž chcete, aby novináři napsali
  • vyhrazený čas na rozhovory s mluvčími
  • natočte své vyjádření v HD kvalitě a poskytněte jej novinářům k dispozici

  • dostatek občerstvení

Příklad realizované tiskové konference

Pro našeho klienta Diamonds International Corporation (dále jen „DIC“) jsme u příležitosti diamantové výstavy, kterou klient tradičně pořádá ve svém pražském showroomu, uskutečnili tiskovou konferenci. Pozvali jsme na ní kromě novinářů a fotografů ze zpravodajských médií i lifestylové novináře. Pro příchozí jsme měli připravené tiskové materiály (vytištěné informace o výstavě a společnosti DIC) a drobné dárky. Kromě sestavení seznamu relevantních novinářů (tzv. medialist), jsme vybrané novináře na tiskovou konferenci jménem DIC zvali. Vytvořili jsme pozvánku na akci a scénář celé konference včetně organizačních detailů (doporučení pro catering, dispozici prostoru, osvětlení, ozvučení atd.).

Klientovi jme pomohli s přípravou témat pro mluvčí a konferenci díky bohatým zkušenostem s vystupováním před novináři moderovala Ivana Karhanová, majitelka PR agentury Margetroid. Nezapomněli jsme ani na fotografy, pro které jsme v rámci tiskové konference zajistili možnost nafocení prezentovaných klenotů. Po formální části konference následoval prostor pro dotazy z pléna i individuální rozhovory.

Zajímavostí je, že tuto tiskovou konferenci využil klient i jako nástroj své interní komunikace – sezval na ni obchodní zástupce, aby získali nejnovější informace. Ač v den, kdy byly oznámeny výsledky amerických prezidentských voleb, akce se zúčastnilo přes 20 novinářů a zaznamenali jsme 9 výstupů v médiích.

Na základě informací o výstavě vzácných tanzanitů, k níž jsme zorganizovali tiskovou konferenci, nebo na základě informací získaných na samotné tiskové konferenci, publikovali vlastní texty nebo komentáře ředitele společnosti k aktuálním tématům:

  • v tisku:
  • online magazíny:
    • novinky.cz – vlastní text o tanzanitech s pozvánkou na výstavu v prostorách DIC: „Drahokam v hodnotě deseti miliónů korun je v Praze
    • investujeme.cz – vlastní text o tanzanitech s pozvánkou na výstavu v prostorách DIC: „Do Prahy se přestěhovaly unikátní tanzanity. Nechybí mezi nimi ani slavná “Malá hvězda Meru”
    • ceskenoviny.cz – vlastní text o tanzanitech s pozvánkou na výstavu v prostorách DIC: „V Praze jsou unikátní drahokamy tanzanity, včetně „Malé hvězdy Meru“

Chcete zprocesovat tiskovku, ale nevíte, kde začít, komu poslat pozvánku, jak a co máte komunikovat?

Ivana , Margetroid
Pošlete mi mail a sejdeme se!