Udělat tiskovou konferenci, o které napíší celostátní deníky, je snem mnoha firem. Klíčem jsou informace a jejich formulace, která by měla být stručná a věcná. 

Když už se rozhodnete uspořádat tiskovou konferenci, měli byste udělat vše pro to, aby o ní napsaly významné noviny či online zpravodajské servery.

To se snadno řekne, ale při pohledu na pozvánky na tiskovky, které jsou v databázi ČTK a při pohledu na spoustu tiskových zpráv, bývá realizace často bídná.

Jeden příklad uspořádané tiskové konference si přečtěte tady. Samotné konferenci předcházely poměrně ostré debaty s klientem, které se týkaly informací, které dáme do pozvánky a do tiskové zprávy.

Nebylo to jednoduché, protože klient nechtěl moc informací pouštět, my zase víme, že bez nich to neuhrajeme. Nakonec to dopadlo dobře 🙂 klient přežil, my taky.

Na tiskovou konferenci dorazila všechna významná média a texty vyšly v Právu, na novinky.cz nebo v AHA!.

Co bylo klíčové?

  • prosadili jsme zveřejnění zásadních zpravodajských informací, bez kterých žádný novinář psát nic nebude,
  • byli jsme struční a věděli jsme, co chceme, aby novináři napsali (a bylo to reálné očekávání),
    tomu jsme podřídili tón zprávy a tvorbu medialistu,
  • s novináři jsme aktivně komunikovali před tiskovou konferencí, v jejím průběhu i po ní.

Když se rozhodnete, že uděláte tiskovou konferenci, buďte sami k sobě extrémně kritičtí. Novináři budou vaši pozvánku a informace hodnotit ještě přísněji. Udělejte maximum hned na poprvé. Pokud totiž uděláte tiskovku a novináři odejdou zklamaní, bude velmi těžké napravit pokažený první dojem.

Zapadnout do škatulky těch, kteří dělají zbytečné tiskové konference (zbytečné z pohledu novinářů – nedozví se nic, co můžou napsat) je velmi snadné. Často i marketingovým a PR manažerům chybí potřebný nadhled a odstup od vlastních informací. Proto se vyplatí najmout si externí posilu, která vám nastaví potřebné zrcadlo a pomůže s přechroustáním informací do podoby, kterou novináři s klidem použijí.

Takovou externí posilou můžeme být my. Jestli si nejste jistí, zda zvládneme i váš obor, tady je přehled, na čem jsme kdy pracovali.