Relativně snadným způsobem, jak se dostat do novin, je vyjadřovat se k aktuálnímu dění ve vašem oboru. Potom stačí napsat dvě tři věty, které novináře zaujmou a rozeslat. Jak konkrétně na to?
Klíčovou aktivitou je kontinuální sledování denního zpravodajství. Vždy je u nás někdo, kdo sleduje, co píší hlavní servery a co vychází na serveru ČTK. Jakmile je tam zpráva, která se týká zájmů či činnosti našeho klienta, sepíšeme si hlavní myšlenku, doladíme znění a voláme klientovi, zda souhlasí a můžeme jeho názor rozeslat novinářům.
Klíčovým faktorem je zde čas. Po zveřejnění zprávy máte řádově hodinu na vytvoření vaší reakce a rozeslání.
Pokud agenturu nemáte, zkuste sledovat hlavní zpravodajské servery aspoň tehdy, pokud víte, že se u vás v oboru něco významného děje. Pokud vyjde text na dané téma, dejte opravdu stručně do dvou tří vět váš postoj, očekávání dalšího vývoje nebo jiná významná fakta a rozešlete je novinářům. Máte tak šanci být vidět s relativně malou námahou.
Praktický příklad:
Navázali jsme spolupráci s Acociací tradičního českého obchodu (AČTO), tisková zpráva je k přečtení zde: http://www.mediar.cz/margetroid-mluvi-za-cesky-tradicni-obchod/
Měsíc od zahájení spolupráce jsme už naběhli na systém, kdy u klíčových témat voláme a buď přímo my napíšeme vyjádření, které AČTO to schválí, nebo dáme dohromady vyjádření společně po telefonu.
Protože AČTO chce být vidět s souvislosti s českými výrobky, rozeslali jsme vyjádření k datům ČSÚ o spotřebě potravin.
Výsledkem jsou následující citace:
- zpravodajský web české televize http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1976986-cesi-vice-piji-mleko-omezili-alkohol-a-pecivo, text měl 164 sílení na facebooku
- zpravodajský web aktualne.cz https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/cesi-jedi-vice-hlavne-maso-mleko-a-ovoce/r~3c82f72ebd3911e6a070002590604f2e/
- všechny regionální mutace Deníku
- deník Metro, který zařadil i fotku předsedy AČTA a zdůraznil jeho citaci
Sledování a komentování aktuálního dění je zkrátka efektivním způsobem, jak se zapsat do povědomí novinářů.