15 minut času stačí na vytvoření zprávy, která proběhne všemi hlavními médii

>>, PR Strategie, Tiskové zprávy>15 minut času stačí na vytvoření zprávy, která proběhne všemi hlavními médii

15 minut času stačí na vytvoření zprávy, která proběhne všemi hlavními médii

Relativně snadným způsobem, jak se dostat do novin, je vyjadřovat se k aktuálnímu dění ve vašem oboru. Potom stačí napsat dvě tři věty, které novináře zaujmou a rozeslat. Jak konkrétně na to?

Klíčovou aktivitou je kontinuální sledování denního zpravodajství. Vždy je u nás někdo, kdo sleduje, co píší hlavní servery a co vychází na serveru ČTK. Jakmile je tam zpráva, která se týká zájmů či činnosti našeho klienta, sepíšeme si hlavní myšlenku, doladíme znění a voláme klientovi, zda souhlasí a můžeme jeho názor rozeslat novinářům.

Klíčovým faktorem je zde čas. Po zveřejnění zprávy máte řádově hodinu na vytvoření vaší reakce a rozeslání.

Pokud agenturu nemáte, zkuste sledovat hlavní zpravodajské servery aspoň tehdy, pokud víte, že se u vás v oboru něco významného děje. Pokud vyjde text na dané téma, dejte opravdu stručně do dvou tří vět váš postoj, očekávání dalšího vývoje nebo jiná významná fakta a rozešlete je novinářům. Máte tak šanci být vidět s relativně malou námahou.

Praktický příklad:
Navázali jsme spolupráci s Acociací tradičního českého obchodu (AČTO), tisková zpráva je k přečtení zde: http://www.mediar.cz/margetroid-mluvi-za-cesky-tradicni-obchod/
Měsíc od zahájení spolupráce jsme už naběhli na systém, kdy u klíčových témat voláme a buď přímo my napíšeme vyjádření, které AČTO to schválí, nebo dáme dohromady vyjádření společně po telefonu.

Protože AČTO chce být vidět s souvislosti s českými výrobky, rozeslali jsme vyjádření k datům ČSÚ o spotřebě potravin.

Výsledkem jsou následující citace:

Sledování a komentování aktuálního dění je zkrátka efektivním způsobem, jak se zapsat do povědomí novinářů.

By | 2016-12-31T22:13:07+00:00 10. Prosinec, 2016|Categories: Nezařazené, PR Strategie, Tiskové zprávy|Tags: , , , |

About the Author:

Stará o celkovou strategii, krizovou komunikaci, sestavuje komunikační plány, vytváří klientům mediální obraz. Buduje image klientů jako těch, kteří v oboru udávají trendy. Umí z nich vydolovat pro novináře zajímavá fakta a témata, o kterých klienti ani neví, že je mají.