Relativně snadným způsobem, jak se dostat do novin, je vyjadřovat se k aktuálnímu dění ve vašem oboru. Potom stačí napsat dvě tři věty, které novináře zaujmou a rozeslat. Jak konkrétně na to?

Klíčovou aktivitou je kontinuální sledování denního zpravodajství. Vždy je u nás někdo, kdo sleduje, co píší hlavní servery a co vychází na serveru ČTK. Jakmile je tam zpráva, která se týká zájmů či činnosti našeho klienta, sepíšeme si hlavní myšlenku, doladíme znění a voláme klientovi, zda souhlasí a můžeme jeho názor rozeslat novinářům.

Klíčovým faktorem je zde čas. Po zveřejnění zprávy máte řádově hodinu na vytvoření vaší reakce a rozeslání.

Pokud agenturu nemáte, zkuste sledovat hlavní zpravodajské servery aspoň tehdy, pokud víte, že se u vás v oboru něco významného děje. Pokud vyjde text na dané téma, dejte opravdu stručně do dvou tří vět váš postoj, očekávání dalšího vývoje nebo jiná významná fakta a rozešlete je novinářům. Máte tak šanci být vidět s relativně malou námahou.

Praktický příklad:
Navázali jsme spolupráci s Acociací tradičního českého obchodu (AČTO), tisková zpráva je k přečtení zde: http://www.mediar.cz/margetroid-mluvi-za-cesky-tradicni-obchod/
Měsíc od zahájení spolupráce jsme už naběhli na systém, kdy u klíčových témat voláme a buď přímo my napíšeme vyjádření, které AČTO to schválí, nebo dáme dohromady vyjádření společně po telefonu.

Protože AČTO chce být vidět s souvislosti s českými výrobky, rozeslali jsme vyjádření k datům ČSÚ o spotřebě potravin.

Výsledkem jsou následující citace:

Sledování a komentování aktuálního dění je zkrátka efektivním způsobem, jak se zapsat do povědomí novinářů.