6 tipů pro úspěšnou tiskovou konferenci

>>, Zprávy z agentury>6 tipů pro úspěšnou tiskovou konferenci

6 tipů pro úspěšnou tiskovou konferenci

Jak zajistit, aby novináři napsali, co chcete? Jak se dostat s vaší zprávou do televize? Cíl tiskové konference je sdělit světu, co jste dokázali, co se vám povedlo, na čem důležitém pracujete, co prospěšného pro veřejnost máte. Vaším prostředkem jsou novináři tištěných medií, online serverů a televizní, případně rozhlasoví redaktoři. Chcete, aby přišli, zajímali se a pak o tom napsali článek nebo aby natočili reportáž či rozhovor, který poběží v hlavním vysílacím čase.

Jak NEDĚLAT tiskové konference:

  • dlouhé prezentace se spoustou informací
  • mluvčí nejsou připraveni na šťouravé otázky novinářů a neumí na ně reagovat, a tím pádem podat a prodat ty správné informace =>
  • informace působí nejistě a nedůvěryhodně
  • písemné materiály k tiskové konferenci dosahují délky ságy = novinář je nebude číst, protože s nimi má moc práce
  • chybí jasné sdělení – resp. to důležité zaniká v množství sdělených informací
  • není kdy udělat rozhovor –  jeho domlouvání je složité a novináře odradí

Jak udělat skvělou tiskovku:

  • podávejte stručné informace
  • dejte novinářům okamžitě použitelné písemné materiály = stručné a jasné
  • ulehčete novinářům práci!
  • mějte připravené reakce na negativní a šťouravé dotazy
  • vyhraďte po skončení prezentace čas na rozhovory
  • zajistěte dostatek občerstvení

A HLAVNĚ: neříkejte všechno, co víte! Říkejte jen ty věci, které chcete, aby novináři napsali. 

By | 2016-09-20T21:00:18+00:00 26. Prosinec, 2014|Categories: Jak dělat PR, Zprávy z agentury|Tags: |

About the Author:

Stará o celkovou strategii, krizovou komunikaci, sestavuje komunikační plány, vytváří klientům mediální obraz. Buduje image klientů jako těch, kteří v oboru udávají trendy. Umí z nich vydolovat pro novináře zajímavá fakta a témata, o kterých klienti ani neví, že je mají.