Názorná ukázka toho, že to, co můžete natisknout na leták a dávat na pobočce do ruky, v elektronické komunikaci nefunguje. Jak rozhodně nedělat newsletter? 

Dnes mi jakožto klientovi Raiffeisenbank mailem přišel newsletter:

Hlavička vypadala celkem dobře:

Sice bych byla raději, kdyby mi ten mail místo Raiffeisenbank a.s. poslal konkrétní bankovní poradce, ale předmět zněl celkem zajímavě: Pravidelně spořit a investovat se vyplatí!

Logicky jsem tedy čekala text, který mi jednoduše a blbuvzdorně ukáže, proč se to vyplatí. Ale ouha, místo toho mě čekalo cosi jako bankovní leták o několika stranách. Slibované informace jsem na při rychlém prohlédnutí textu nenašla. Pokoušela jsem se i něco z toho přečíst, ale písmenka byla tak malinká, že moje odhodlání rychle kleslo k bodu mrazu.

Stručný rozbor newslleteru na konci mailu

Jediný proklik v mailu vede na stránku s Fondem dluhopisové stability, kde je jeho stručný popis. Žádná prodejní stránka, žádné prodejní argumenty, žádné tlačítko “Chci další informace” nebo “Chci vědět o dalších možnostech“. Zkrátka promarněná příležitost klienta zaujmout.

Návrhy jak newsletter zlepšit:

  • To, co slibuje předmět, musí být i v obsahu mailu. Jinak příští mail smažu, protože vím, že bez ohledu na předmět bude mail o ničem.
  • Maily je snadné hned smazat. Pokud na první pohled není zřejmé, co mi to přinese nebo co je v tom pro mě zajímavého, mažu ho.