10 tipů, jak na LinkedInu efektivně využívat svůj profil

>>, PR Strategie>10 tipů, jak na LinkedInu efektivně využívat svůj profil

10 tipů, jak na LinkedInu efektivně využívat svůj profil

Využijte LinkedIn profil jako svůj další komunikační kanál pro prezentaci činnosti vaší firmy, novinek, plánů a samozřejmě i pro vlastní HR oddělení k náboru nových zaměstnanců. Firmy jej využijí i pro inzerci.

Zvažujete, že si založíte profil na profesní sociální síti LinkedIn? Vězte, že už to nemusí být jen sofistikovaný on-line životopis pro vaše potenciální nové zaměstnavatele či spolupracovníky. Tato sociální síť už dávno není pouze nástrojem pro personalisty. Stále více se o něj zajímají i společnosti, které jej zahrnuli do své firemní marketingové strategie. Slouží jako další komunikační kanál pro prezentaci činnosti vaší firmy, novinek, plánů a samozřejmě jej využije i vlastní HR oddělení při náboru nových zaměstnanců.

Firmy jej využijí i pro inzerci, a to prostřednictvím LinkedIn Ads, jež nabízí detailní zacílení reklam podle odvětví, pracovní pozice či názvu firmy.

LinkedIn má celosvětově 300 miliony uživatelů a přes 600 tisíců uživatelů v Česku. Pokud s vaší firmou chcete rozšířit řady jeho uživatelů, přečtěte si pár tipů od autorů studie OKDork and Search Wilderness, publikovanné v TopDogMedia. Jejich závěry se vám možná budou hodit.

10 tipů jak efektivně publikovat na síti LinkedIn

Délka titulku: 40 – 49 znaků

Optimální délka titulku je 40 až 49 znaků. Delší titulek by se uživatelům již nemusel zobrazit celý.

Osm obrázků

Dle závěrů studie by váš příspěvek měl mít v ideálním případě osm obrázků. Těmto postům se totiž překvapivě dařilo minimálně dva a půl krát lépe než těm se sedmi či méně obrázky. Nikdo neví proč, ale je to tak.

Žádná videa

Naopak videa a další multimédia na LinkedIn podle analýzy valný úspěch nemívají. Příspěvky s videem mají signifikantně nižší počet zhlédnutí. Zvažte tedy, jestli vaše videa publikovat právě tímto kanálem nebo zvolit jiný, vhodnější.

Nadpisy

Optimální počet nadpisů a podtitulů v příspěvku je pět. Rozdělení textu je tak podle ohlasů nejpřehlednější. Ovšem pokud podtitulů máte devět, nevěšte hlavu. Podle studie je právě tento počet v efektivitě a úspěšnosti hned v závěsu ☺.

1900 až 2000 slov

Optimální počet slov jednoho příspěvku je mezi 1900 až 2000. Postům, jež byly v tomto rozmezí, se dařilo o 50% lépe než těm s méně slovy a minimálně jednou tak lépe než postům s více slovy.

Jako Švýcaři

Příspěvky s neutrálním vyzněním měly o 70% lepší výsledky než ty s pozitivním či negativním sentimentem. Čtenáře tak neděste a „sluníčková“ témata prezentujte jinde.

Příspěvky pro děti

Texty – nejen na LinkedIn! – pište vždy tak, aby jim porozumělo i jedenáctileté dítě. Na sociálních sítích se nejvíc daří „lehkým“ textům, které pochopí i školák, natož pak potenciální klient.

Palce nahoru

Zaměřte se na získávání „likes“! Palce nahoru mají nezanedbatelný vliv nejen na virální efekt daného příspěvku, ale podpoříte také sledovanost profilu samotného.

Je čtvrtek…

Analytici potvrzují, že ideálním dnem na umístění příspěvku na profil je čtvrtek. Počátkem týdne tak sbírejte nápady a ve čtvrtek… Ven s tím!

LinkedIn posty, v nichž kladete čtenářům otázku, jsou podle studie daleko méně úspěšné než příspěvky, kde jen prostě konstatujete nějaký fakt. A to je fakt ☺.

By | 2016-11-15T22:42:59+01:00 30. října, 2014|Categories: Marketingová strategie, PR Strategie|Tags: , , |

About the Author:

Stará o celkovou strategii, krizovou komunikaci, sestavuje komunikační plány, vytváří klientům mediální obraz. Buduje image klientů jako těch, kteří v oboru udávají trendy. Umí z nich vydolovat pro novináře zajímavá fakta a témata, o kterých klienti ani neví, že je mají.