Kvalita vs. kvantita: budování důvěry jako dlouhodobá marketingová strategie

>>, Marketingová strategie, Online marketing, PR Strategie>Kvalita vs. kvantita: budování důvěry jako dlouhodobá marketingová strategie

Kvalita vs. kvantita: budování důvěry jako dlouhodobá marketingová strategie

Koho chcete jako návštěvníky na svých stránkách? Všechny? Může si váš rozpočet dovolit cílit na nerelevantní zákazníky?

Vyčerpaný rozpočet a mizivé konverze

Návštěvnost stránek, které lákají široké publikum, může být vysoká. Většina takových návštěvníků však klikne na odkaz, aby o pár sekund později stránku zase opustili, protože nenašli důvod, proč na ní zůstat. Lákání takových návštěvníků vysává marketingové rozpočty a konverze jsou bídné.

Analyzujte svoje data z onlinu

Dlouhodobě efektivnější variantou je budování důvěry mezi firmou a klientem. Na tu by se dlouhodobé komunikační strategie měly soustředit především. Na začátku samozřejmě firma potřebuje na stránky návštěvníky dostat, ale hned dalším krokem by mělo být vyhodnocování všech komunikačních kanálů prostřednictvím analytických nástrojů. Ty, které vedou ke konverzi (ať je to cokoliv), ponecháme. Ty, které nevedou ke kýženému výsledku, nahradíme.

Když začínáte, je návštěvnost stránek dobrou metrikou. Doporučuji se však brzy přesunout od prostého navyšování návštěvnosti k jejímu zkvalitňování. Více návštěvníků totiž automaticky neznamená více zákazníků. Kromě vyšší míry konverze může kvalitní návštěvníky indikovat také větší počet sdílení vašeho obsahu nebo příspěvků na sociálních sítích včetně reakcí uživatelů těchto sítí.

Marketing je o znalosti značky, reputaci, důvěře. Vybudovat to vše stojí čas. Zpravidla víc času, než předpokládáte nebo jste si naplánovali.

Samozřejmě můžete prodávat bez toho, aniž byste se snažili nejdříve budovat značku, reputaci i důvěru – bude to jen těžší a bude vás to stát mnohem víc peněz.

About the Author:

Stará o celkovou strategii, krizovou komunikaci, sestavuje komunikační plány, vytváří klientům mediální obraz. Buduje image klientů jako těch, kteří v oboru udávají trendy. Umí z nich vydolovat pro novináře zajímavá fakta a témata, o kterých klienti ani neví, že je mají.