Jak pracujeme se sociálními sítěmi
Příklady správy firemního facebooku z praxe
Zvýšení povědomí o rodinné kavárně
Facebook uměle snižuje dosah příspěvků v průměru na 2 – 8 % počtu fanoušků stránky (údaj k 01/2017). V případě kavárny Králík v rádiu by generický dosah měl být přibližně do 300 shlédnutí.
Těchto čísel jsme dosáhli, aniž bychom post podpořili finančně:
Správa firemního profilu investiční společnosti
Pro českou společnost Diamonds International Corporation (DIC) zabývající se prodejem investičních diamantů a výrobou vlastních luxusních řemeslných šperků jsme společně s dalšími PR aktivitami spravovali i firemní účet na facebooku.
Hlavní cíle na facebooku
12 příspěvků na facebooku měsíčně
zvýšení zapojení fanoušků a obchodních zástupců firmy do komunikace
Souvisejícími úkoly byla podpora obchodu s investičními diamanty a rozšiřování fanouškovské základny bez využití placených postů, pouze prostřednictvím maximalizace generického dosahu díky zveřejňování textů, které mají pro fanoušky stránky přidanou hodnotu.
Při tvorbě strategie jsme se rozhodli, že nepůjdeme pouze cestou produktové propagace (postů se šperky), ale chtěli jsme zároveň zvýšit zájem o diamanty obecně a také je představit jako alternativní investiční nástroj. Žádné příspěvky jsme finančně nepodpořily.
Vytipovali jsme tři klíčové oblasti, z nichž jsme následně čerpali inspiraci pro samotné posty:
aktuality ze světa investic – vývoj cen investičních diamantů, aktuality z antverpské diamantové burzy a dalších trhů, spotřebitelské trendy
zajímavosti ze světa diamantů obecně – doly, historické perličky, aukce šperků, celebrity
šperky a aktuality z DIC
Přestože facebook uměle snižuje dosah příspěvků na 2 – 8 %, podařilo se nám u DIC dosáhnout oslovení: