Jak udělat z jedné věty tři desítky publikací v médiích

>>, Klíčové statistiky, PR Strategie, Zprávy z agentury>Jak udělat z jedné věty tři desítky publikací v médiích

Jak udělat z jedné věty tři desítky publikací v médiích

Dobré public relations je především o vhodné volbě slov a správném načasování. Zářným příkladam je naše pro klienta Sečteno, poskytovatele účetního, mzdového a podnikového poradenství. Náš návrh jediné citace od vedení firmy se během dvou týdnů objevil ve 33 výstupech, a to napříč mainstreamovým tiskem a on-line médii. Odezvu měl i v rozhlasu a televizi.

Vysoký počet výstupů nezískáte jen tiskovými zprávami nebo tématy na míru pro novináře. Mnohdy stačí jen dobře formulovaná a dobře načasovaná citace, která reaguje na aktuální události. Námi navržená citace pro Sečteno reagovala na vládní projednávání zavedení elektronické evidence tržeb:

Podle účetní specialistky společnosti Sečteno Jolany Pražákové stoupnou náklady na zavedení elektronické evidence tržeb drobným podnikatelům a živnostníkům o 20.000 až 30.000 korun ročně. “Dopad to bude mít především na menší a malé živnostníky a společnosti ve smyslu nákladů na pořízení patřičných pokladen a tiskáren pro tisk pokladních dokladů a kvalitní internet,” uvedla. Náklady rovněž zvýší podle ní údržba zařízení a softwaru, školení zaměstnanců nebo vyšší úhrady účetním kancelářím kvůli zpracovávání dokladů.

(Zdroj: ČTK)

Citaci kromě České tiskové kanceláře vydala i redakce Finančních novin on-line, Lidové noviny, Parlamentní listy, E15, Finance.cz, Český rozhlas, zpravodajský kanál ČT24 a server tn.cz. Komentář se objevil také v Deníku, a to ve všech jeho 71 regionálních mutacích. Jméno našeho klienta se tak dostalo doslova do všech koutů republiky. Na prohlášení našeho klienta v dalších článcích posléze reagovalo i samo Ministerstvo financí ČR.

Nejlepší je vždy navázat výstupy v médiích na aktuální události, proto jejich monitoringu věnujeme obzvlášť velkou pozornost. Doporučuji sledovat aktuální děti ve svém oboru i klientům, protože těch příležitostí není mnoho a vyplatí se je vytěžit na maximum. Tím ale vyhráno není – komentář musí být zajímavý a měl by obsahovat nějaká čísla. Dobrý komentář má totiž často větší dosah a efekt než tisková zpráva, nad kterou jste strávili hodiny práce.
Ivana Karhanová

About the Author:

Stará o celkovou strategii, krizovou komunikaci, sestavuje komunikační plány, vytváří klientům mediální obraz. Buduje image klientů jako těch, kteří v oboru udávají trendy. Umí z nich vydolovat pro novináře zajímavá fakta a témata, o kterých klienti ani neví, že je mají.