Při čtení všeho možného jsem narazila na fajn graf. Říká, že lidé se na vaše stránky nedostanou přes Google nebo Seznam na obecná klíčová slova, ale právě na long tail slova.

Tedy ty méně častá, v různých obměnách. 70 % klíčových slov tvoří právě tato. Co z toho plyne?

Neplýtvejte časem a penězi při SEO optimalizaci pro vyhledávače na obecná klíčová slova. Firmy, které na to mají více času a více peněz, vás předběhnou. Obsah pište tak, abyste pomohli čtenářům najít řešení na konkrétní otázky, které mají. V nich už nebude tak velká konkurence a lidé tyto fráze zadávají velmi často.

Je to účinná cesta, jak zvýšit návštěvnost webu.

Dobře to ilustruje následující graf. Už ho mám uložený déle, takže nevím, odkud jsem ho zkopírovala. Ale vystihuje podstatu: optimalizací na obecná slova se dostáváte do nerovného souboje s těmi, kdo mohou zaplatit víc (za reklamu, za agenturu, za obsahový tým, za specialisty).

klíčová slova pro SEO optimalizaci - jak zvýšit pozici ve vyhledávačích